Allgemeine Nachrichten!

Masclan
Die IceWölfe werden ihrem Touman sammeln und dazu die Besitzungen in den Pentagonwelten aufgeben.
Andai Pryde
Die Wölfe in Exil brechen mittlerweile auch auf, um Dagda für sich zu beanspruchen.
Masclan
ich habe mal eien Frage und ich muss sagen ich konnte mich im Regelwerk dazu nicht wirklich erfüllend zu belesen, also, wenn eine Munikammer noch gefüllt ist, hat es bei der explosion auswirkungen darauf wie weit sie noch gefüllt ist?
Andai Pryde
Irgendiwe verstehe ich die Frage gerade nicht.

Du meinst wenn beispielsweise eine SRM-6 Munitionszeile getroffen wird und nur noch 3 Schuss drin sind?

Die einzigen Auswirkungen die ich kenne, sind der "geringere" Schaden, den die MunEx dann macht.
Masclan
ja so genau meine ich das andy, der konkrete hintergrund ist, dass ich insbesondere MG muni gerne weglasse wenn ich weiß das die eh nichts bringt oder halt die AMS auch, doch wenn ich dann doch MG muni drin lasse, verschieße ich jeder feuerrunde davon welche....da aber immer recht viel davon da ist, farge ich mich ob das was bringt wenn ich zuum beispiel 50 % davon verschieße bevor die Kammer dann doch getroffen wird
Andai Pryde
Hm, jein.

Bringen tut es immer was, da sich der Schadne der MunitionsExplosion ja nach der Anzahl der Schüsse in der betreffenden kammer richtet.

Faustregel ist:

1 Schuss macht soviel MunEx schaden, wie er bei einem treffer machen würde.

Im Falle von 200 Schuss MG Muntion wären das bei einer MunEx 400 Schaden (200 Schuss*2(Schaden der Waffe)

Hätte man jedoch nur noch 40 Schuss, wären das dann auch nur noch 80 Schadenspunkte bei der MunEx.

Be MG Muntion ist das oftmals marginal, zumal die Lage der Munition noch hinzukommt, dank Case, überlebt ein Mech das oftmals. 8MG Munition von 200 Schuss verschießt man selten Augenzwinkern )

Bei SRM-6 Muntion, beispielsweise, könnte sich das als gut erweisen, wenn bei einem treffer, nur noch 1 Schuss im magazin ist, das sind dannd eutlich weniger Schaden (12 anstatt wie bei vollem magazin 180))
Stranger
Es bringt in sofern halt was, das der schaden der Muni-Ex ja zuerst die Interne angreift. Wenn der Schaden natürlich geringer ist, als Interne Punkte noch vorhanden (z.B. letzte KSR 4-Salve in einem Sturmklasse-Mech), wird die Sektion nicht zerstört.
Andai Pryde
HOi, ich hätte mal eien Frage.

Besteht die Chance den Ocelot und den Ocelot 2 mit in die Kampagne aufzunehmen?

Zitat:

BattleMech Technical Readout

Type/Model: Ocelot
Tech: Clan / 3067
Config: Biped BattleMech
Rules: Level 2, Standard design

Mass: 35 tons
Chassis: Standard
Power Plant: 210 XL Fusion
Walking Speed: 64,8 km/h
Maximum Speed: 97,2 km/h
Jump Jets: 6 Standard Jump Jets
Jump Capacity: 180 meters
Armor Type: Ferro-Fibrous
Armament:
2 ER Medium Lasers
1 Heavy Large Laser
1 Light Active Probe
Manufacturer: (Unknown)
Location: (Unknown)
Communications System: (Unknown)
Targeting & Tracking System: (Unknown)

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---
Overview
When Clan Nova Cat was Abjured from Clan space, Khan Santin
West knew his Clan needed a symbol of their rebirth. Having recently
gained as isorla a Smoke Jaguar scientist team during the Cats’ frantic flight from Clan space, Khan West saw his opportunity in a
vision. He quickly assigned a few Nova Cat scientists to the Jaguar
group and charged them to develop a BattleMech that could be
manufactured in quantity and quickly put on the front lines.
Capabilities
The project began with several failures, as the new design featured
a light BattleMech centered on one heavy weapons system,
much like the Lyran-produced Hollander. Clan-made ER PPCs were
in short supply at the time, with much of the Nova Cats’ stockpile
going toward repairing their shattered touman after the brutal
Abjuration, followed by the Combine-Ghost Bear War. In 3065, a
chance encounter with a Diamond Shark trade fleet at Itabaiana
jump-started the project. Winning a stockpile of Model X heavy lasers
in a short and furious bidding war with Shark merchants, the
Nova Cats found the weapon they needed (while incidentally laying
the groundwork for the Sharks’ eventual annexation of Itabaiana).
Taking a cue from Clan Wolf-in-Exile’s Pack Hunter design,
the Nova Cat scientists developed a light ’Mech chassis that
could be manufactured with the Nova Cats’ sparse resources in
the Irece Prefecture. After initially attempting to duplicate that
’Mech’s structural design, the development team found that the
shoulder-mounted heavy laser was overbalanced. The focusing
requirements of the laser needed more stability, so the designers
placed it in the torso where special shock mounts could absorb
the jarring impact of the ’Mech as it sped over the landscape. In
addition, the awkward weight forced them to develop a sturdy
“snub wing” design for the jump pack, keeping the new ’Mech
balanced in flight so that warriors could fire the heavy laser with
minimal loss of accuracy.
Deployment
In early 3067, the development team, which still included all of
the original Jaguar scientists, displayed a functioning prototype
for saKhan Devalis at the new Curtiss Fox plant on Irece. Not particularly
impressed with the initial demonstration, the saKhan took
the prototype out onto the live-fire range, much to the designers’
horror. After taking down three ’Mechs in quick succession—a
Pack Hunter, a Kit Fox, and an Adder—the saKhan returned to the
dumbstruck scientists. When asked if he found the design acceptable,
Devalis nodded and responded, with a cryptic smile, “Agile
as a jaguar, swift as a panther, deadly as a Nova Cat. Though our
warriors are superior in soul, it is good to have the weapon of the
Jaguar. I welcome the Ocelot to the Clan so that we may merge the
warrior spirit with the claws of battle.”
Variants
Only one other variant has so far appeared, a prototype test
bed equipped with one less heat sink, a half-ton less armor and
without the light probe but sporting the more common extended-
range PPC system.
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Type/Model: Ocelot
Mass: 35 tons

Equipment: Crits Mass
Int. Struct.: 58 pts Standard 0 3,50
Engine: 210 XL Fusion 10 4,50
Walking MP: 6
Running MP: 9
Jumping MP: 6
Heat Sinks: 15 Double [30] 14 5,00
(Heat Sink Loc: 3 RA, 2 LT, 2 RT)
Gyro: 4 3,00
Cockpit, Life Supt., Sensors: 5 3,00
Actuators: L: Sh+UA+LA+H R: Sh+UA+LA+H 16 ,00
Armor Factor: 119 pts Ferro-Fibrous 7 6,50
(Armor Crit Loc: 3 LA, 2 LL, 2 RL)

Internal Armor
Structure Value
Head: 3 9
Center Torso: 11 16
Center Torso (Rear): 6
L/R Side Torso: 8 12/12
L/R Side Torso (Rear): 4/4
L/R Arm: 6 12/12
L/R Leg: 8 16/16

Weapons and Equipment Loc Heat Ammo Crits Mass
--------------------------------------------------------
2 ER Medium Lasers RA 10 2 2,00
1 Heavy Large Laser LT 18 3 4,00
1 Light Active Probe HD 0 1 ,50
6 Standard Jump Jets: 6 3,00
(Jump Jet Loc: 3 LT, 3 RT)
--------------------------------------------------------
TOTALS: 28 68 35,00
Crits & Tons Left: 10 ,00

Calculated Factors:
Total Cost: 5.854.410 C-Bills
Battle Value: 1.422
Cost per BV: 4.117,03
Weapon Value: 1.141 / 1.141 (Ratio = ,80 / ,80)
Damage Factors: SRDmg = 25; MRDmg = 14; LRDmg = 1
BattleForce2: MP: 6J, Armor/Structure: 3/2
Damage PB/M/L: 4/3/-, Overheat: 0
Class: ML; Point Value: 14
Specials: prb



Zitat:
BattleMech Technical Readout

Type/Model: Ocelot 2
Tech: Clan / 3067
Config: Biped BattleMech
Rules: Level 2, Standard design

Mass: 35 tons
Chassis: Standard
Power Plant: 210 XL Fusion
Walking Speed: 64,8 km/h
Maximum Speed: 97,2 km/h
Jump Jets: 6 Standard Jump Jets
Jump Capacity: 180 meters
Armor Type: Ferro-Fibrous
Armament:
2 ER Medium Lasers
1 ER PPC
Manufacturer: (Unknown)
Location: (Unknown)
Communications System: (Unknown)
Targeting & Tracking System: (Unknown)

---------------------------------------------------------------------------
---
Type/Model: Ocelot 2
Mass: 35 tons

Equipment: Crits Mass
Int. Struct.: 58 pts Standard 0 3,50
Engine: 210 XL Fusion 10 4,50
Walking MP: 6
Running MP: 9
Jumping MP: 6
Heat Sinks: 14 Double [28] 12 4,00
(Heat Sink Loc: 3 RA, 1 LT, 2 RT)
Gyro: 4 3,00
Cockpit, Life Supt., Sensors: 5 3,00
Actuators: L: Sh+UA+LA+H R: Sh+UA+LA+H 16 ,00
Armor Factor: 115 pts Ferro-Fibrous 7 6,00
(Armor Crit Loc: 3 LA, 2 LL, 2 RL)

Internal Armor
Structure Value
Head: 3 9
Center Torso: 11 16
Center Torso (Rear): 6
L/R Side Torso: 8 12/12
L/R Side Torso (Rear): 4/4
L/R Arm: 6 12/12
L/R Leg: 8 14/14

Weapons and Equipment Loc Heat Ammo Crits Mass
--------------------------------------------------------
2 ER Medium Lasers RA 10 2 2,00
1 ER PPC LT 15 2 6,00
6 Standard Jump Jets: 6 3,00
(Jump Jet Loc: 3 LT, 3 RT)
--------------------------------------------------------
TOTALS: 25 64 35,00
Crits & Tons Left: 14 ,00

Calculated Factors:
Total Cost: 5.697.810 C-Bills
Battle Value: 1.784
Cost per BV: 3.193,84
Weapon Value: 1.351 / 1.351 (Ratio = ,76 / ,76)
Damage Factors: SRDmg = 26; MRDmg = 18; LRDmg = 7
BattleForce2: MP: 6J, Armor/Structure: 3/2
Damage PB/M/L: 4/3/2, Overheat: 0
Class: ML; Point Value: 18



und wie stünde es mit dem?
Zitat:


SM-1 Tank Destroyer
Overview
When Clan Nova Cat debuted the Shoden assault vehicle in
3064, the tactics of the Clan changed with it. Slowly but steadily,
the Nova Cats began to embrace the combined-arms doctrine
of Inner Sphere combat, with several vehicle crews beginning to
shine among the Galaxies of the Cat Touman.
Bolstered by the success of the Shoden, Khan West authorized
several new projects proposed by Nova Cat scientists to develop
new combat vehicles. Nothing stood out in particular until Luthien
Armor Works approached the Cats’ merchant caste on Barcella in
3065. After several months of secret negotiations, LA W struck a
deal with the Nova Cat merchants to help design and manufacture
a cheap but deadly hovertank using Clan technology on a
proven Inner Sphere design. In return, the Cats agreed to retool
a defunct LA W vehicle factory on Barcella and allow the company
to produce and sell the new combat vehicle, though the first five
years of production would go directly to the Clan.
Capabilities
The design team’s first priority was to make a vehicle platform—
based loosely on the venerable Saladin—that could protect
the vehicle crew from more common avenues of vehicle destruction,
such as catastrophic ammunition explosions or internal fires.
Using a concept first applied to underwater drilling submarines,
LA W proposed a “dual bubble” design that would place two crew
members each inside a bubble cockpit encompassed by almost
80 percent ferroglass. Positioned on either side of the large main
gun, the total crew of four enjoys a 240-degree field of vision. More
importantly, the bubbles incorporate an arrangement that functions
like a BattleMech’s cockpit ejection system. If a fire erupts in
the body of the tank, the bubbles can “fire,” launching the crew
away from the ensuing explosion. Redundant controls in the two
bubbles even allow this tank to continue operations (though at
reduced efficiency) in the event of crew loss.
The “double bubble” cockpit made assembly easy for the LA W
factory, as each half of the tank could be manufactured separately
and then joined around the Ultra-series autocannon. A small remote
turret containing four light-defense machine guns—operated via
the cockpits’ controls—would then be attached on the top.Despite the unusual appearance of the SM1 (dubbed the
“Suicide Machine” by pilots reacting to the exposed feeling of the
all-glass cockpits), prototype testing went without a hitch. After
performing in a Trial of Position with a volunteer vehicle crew in
front of several Galaxy commanders, the SM1 was overwhelmingly
approved. LA W began cranking out the new tanks, with the initial
production run ending on 5 December 3068.
Deployment
After initial reports of Sphere-wide attacks by the Word of
Blake, LA W went into overdrive, tripling production in 3069.
Despite disparaging remarks by Nova Cat warriors regarding the
tank’s unusual appearance, it has become a common sight among
many Nova Cat Galaxies. Several SM1s have even been spotted in
the Ryuken, apparently prizes won in Trials with their Nova Cat
neighbors.
BattleTech Vehicle Technical Readout
VALIDATED

Type/Model: Sm1 Tank Destroyer
Tech: Clan / 3067
Config: Hovercraft
Rules: Level 2, Standard design

Mass: 50 tons
Power Plant: 165 Fusion
Cruise Speed: 86,4 km/h
Maximum Speed: 129,6 km/h
Armor Type: Ferro-Fibrous
Armament:
1 Ultra AC/20
4 Light Machine Guns
Manufacturer: (Unknown)
Location: (Unknown)
Communications System: (Unknown)
Targeting & Tracking System: (Unknown)

--------------------------------------------------------
Type/Model: Sm1 Tank Destroyer
Mass: 50 tons

Equipment: Items Mass
Int. Struct.: 25 pts Standard 0 5,00
Engine: 165 Fusion 0 6,67
Shielding & Transmission Equipment: 0 3,33
Cruise MP: 8
Flank MP: 12
Heat Sinks: 10 Single 0 ,00
Cockpit & Controls: 0 2,50
Crew: 4 Members 0 ,00
Lift Equipment: 0 5,00
Turret Equipment: 0 ,50
Armor Factor: 144 pts Ferro-Fibrous 1 7,50

Internal Armor
Structure Value
Front: 5 43
Left / Right Sides: 5 29/29
Rear: 5 19
Turret: 5 24

Weapons and Equipment Loc Heat Ammo Items Mass
--------------------------------------------------------
1 Ultra AC/20 Front 0 30 2 18,00
1 Light Machine Gun Turret 0 100 2 ,75
1 Light Machine Gun Turret 0 1 ,25
1 Light Machine Gun Turret 0 1 ,25
1 Light Machine Gun Turret 0 1 ,25
1 C.A.S.E. Equipment Body 0 ,00
--------------------------------------------------------
TOTALS: 0 8 50,00
Items & Tons Left: 7 ,00

Calculated Factors:
Total Cost: 3.095.500 C-Bills
Battle Value: 1.204
Cost per BV: 2.571,01
Weapon Value: 519 / 519 (Ratio = ,43 / ,43)
Damage Factors: SRDmg = 26; MRDmg = 10; LRDmg = 0
BattleForce2: MP: 8H, Armor/Structure: 0 / 6
Damage PB/M/L: 3/3/-, Overheat: 0
Class: GM; Point Value: 12




Ich würde diese Maschinen schon gerne sehen, beide veröffentlich im Jiha HotSpots3070 (als Nova Cat, respektive Ghost Bear/Wolf in Exile Maschinen).

Für die kampagne würde ich sie dann entweder allen zugänglich machen wollen (per Forschung eventuell) oder sie den folgenden Clans geben:
Nova Cat
Ghost Bear
Jadefalcon
Wolf
Wolf in Exil.

Meinungen?

Und ja ich spiele mit dem Gedanken einen Ocelot oder auch zwei einzusetzen, mag die Maschine irgendwie.
Coldstone
Kann ich verstehen. Ähnlichkeiten mit dem Wolfhound IIC sind natürlich "Rein zufällig" großes Grinsen großes Grinsen großes Grinsen


Und der Tank Destroyer als Saladin Variante ist natürlich was nettes.

Von meiner Seite aus spricht nichts dagegen. Ich mein es ist ein leichter Mech.

Imo kann man sie auch nur den entsprechenden Clans geben.

Forschung muss hier nicht unbedingt sein imo.
Andai Pryde
Joa, wobei ich ihn eher als gepimpten Pack Hunter sehe, leider nunmal auch recht BV lastig, was sein vorkommen eh einschränken wird.
Stranger
hm, wenn, würd ich die Dinger wie auch die Dark Age Maschinen in die Forschung packen.
Andai Pryde
Ich denke auch forschung wäre ein gutes Mittelding, die frage ist wer wäre dafür und wer nicht?

Zane?
McEvedy?
Fully?
anybody else?
Masclan
ich habe nichst dagegen, aber ich würde die Forschungsgelder dafür erhöhen
Fullback
mir ist es relativ gleich, ein mech mehr oder weniger macht auch nix mehr.
McEvedy
So freigeben: Nein
Erforschen: Ja


@ Masclan,

warum Forschungsgelder erhöhen?
Masclan
ich dachte mir das ich mich bei einige darge edge modellen manchmal nicht ganz sicher bin was das soll.........aber es ist halt nur meine meinung
Zane
Um mich kurz zu halten: Erforschung fände ich am ausgeglichensten.
Masclan
Frage: Im Regeltext ist nirgendwo klar gestellt was ein drittes Transportschiff kostet, könnte sich ein SL dazu mal äußern


Danke Bernd
McEvedy
Keiner hat erwartet, das jemals jemand ein 3 Schiff braucht.

Aber ein drittes Schiff kostet 150 RPs, ein viertes 180 RPs usw. würde ich da mal sagen smile
Stranger
Verflucht!
Ich hatte grad ein kleines Problemchen mit meinem Touman: Pro Posting sind 60.000 Zeichen erlaubt. Ich habe aus dem Grund Beim Schweren KommandoStern die Historie um die Kämpfe in 2006 gekürzt.